יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

שוקו קפפפוא - מילקשייק לקמצנים


מעולם לא הצלחתי להיפטר מההרגשה שמילקשייק זה בזבוז של גלידה. הרי גלידה זה מוצר יקר יחסית. פינוק אם תרצו. 
<זהירות סטייה מהנושא> במילה הזאת עושים שימוש יתר. תפסיקו למכור לי דברים בתואנה שהם פינוק! נייר טואלט, רך ככל שיהיה הוא לא פינוק! חומר ניקוי אסלות בניחוח לבנדר זה לא פינוק. צאו מזה!!! <סוף סטייה מהנושא>
אז עד שיש לי גלידה ביד, שהיא לחלוטין טעימה וכיפית במצבה הטבעי, למה שאני אדלל אותה בחלב ואטחן אותה למרקם נוזלי ירוד יותר? מצד שני, לפעמים בא מילקשייק. זה קר ומרווה ומתוק וסמיך ואפשר לשים מעליו קצפת ולהגיש אותו בכוסות גבוהות ויפות ולשתות אותו בקשיות צבעוניות... בקיצור, דילמה.
אני אישית כמעט תמיד הכרעתי לטובת הגלידה ולא המילקשייק, כי גלידה אצלנו בבית זה באמת מצרך נדיר, ועד שיש לך גלידה, אין כוח להתחיל להתקשקש עם בלנדרים ומיקסרים, ולוודא שיש גם חלב וסירופ...
אז הריני להציג בפניכם פתרון פשוט אך גאוני לדילמה. מילקשייק לא עושים מגלידה! הרי למה לשלם אקסטרה כדי שיערבלו לנו את המרכיבים למרקם גלידתי קפוא אך רך, רק בכדי לטחון אותו חזרה לנוזל? שלא לדבר על התרכובת המדוייקת של הגלידה שכוללת הרבה פחות שמנת וחלב, והרבה יותר שומן צמחי ואוויר ממה שאתם חושבים. כדי שלא יהיו אכזבות, אציין שהמילקשייק המדובר הוא קצת פחות קרמי ממילקשייק רגיל. הוא דומה במרקמו יותר לאייס שוקו, רק הרבה יותר טעים ושוקולדי. אם זה לא מפריע לכם אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.
ובכן, המתכון הזה מגיע במקור ממסעדה בשם Serendepity3 בניו יורק, שם הוא מוגש בתור Frrrozen Hot Chocolate, יענתו, שוקו קפפפוא. שמו וטעמו המשובח של השוקו הקפפפוא של Serendepity3 יצא למרחוק, כשאלפי לקוחות מרוצים קושרים לו כתרי הלל ושבח.
בשלב כלשהו, המסעדה שחררה מתכון לשוקו הקפפפוא שהתקבל בהתלהבות רבה, הן בקרב ניו- יורקים שנמאס להם לשלם 8.95$ עבור מנת השוקו הקפפפוא שלהם, והן בקרב אנשים שאתרע מזלם ואינם גרים בניו יורק, כמוני. אממה, המתכון שהם שחררו הוא כללי במקצת, ומרכיביו הם: קרח, חלב, סוכר, אבקה להכנת משקה שוקו, ושוקולד. וואללה. תודה. כמובן שהעוקץ של המשקה המקורי טמון בסוג השוקולד וסוג האבקה, שאותו כמובן שלא פרטו, הרי אין כל כך מה לגוון בקרח סוכר וחלב.
אי הבהירות הזאת גרמה לאלפי צמאים ברחבי הרשת לפצוח במאמץ מתמשך לשחזור המתכון המקורי תוך התנסות בכל סוג שוקולד ואבקת שוקו אפשרית. Serendepity3  מצידם, שחררו ערכה ביתית להכנת שוקו קפפפוא שניתן להזמין מאמזון לכל מקום בעולם במחיר המוזל של 14.35$ בלבד.
ואני לכששמעתי על משקה הפלא, הייתי חייבת גם לנסות. לאחר כמה שינויי קוסמטיים קלים הרייני להציג בפניכם את הגרסא שלי לשוקו קפפפוא. אני לא יודעת עד כמה יצא דומה למקור, כי לא טעמתי אותו אף פעם, אבל יצא אחלה מילקשייק - קר ומרווה, אבל עם טעם שוקולד עמוק שאי אפשר לטעות בו. בשלב השוקולד השתמשתי בחצי שוקולד לבן וחצי שוקולד מריר 60%, שניהם של עלית. אתם מוזמנים בחום לנסות שילובים אחרים של שוקולד ולדווח איך יוצא.

שוקו קפפפוא (Frrrozen Hot Chocolate)
מבוסס על: מתכון של מסעדת Serendepity 3 כפי שפורסם באתר Epicurious עם שינויים שלי
עלות: 6 שקלים, לא כולל קצפת וקישוטים
כמות: 2-3 מנות

מרכיבים:
2 כפות קקאו
כף וחצי סוכר
2 כפות מים
כוס וחצי חלב
85 גרם שוקולד (5 מתוך 6 שורות בחפיסת שוקולד פרה) מהסוג האהוב עליכם, שבור לקוביות
3 כוסות קרח
קצפת, ו/או שוקולד מגורר, ו/או סוכריות לקישוט
  
הוראות הכנה:
לערבב את הסוכר והקקאו בסיר קטן. לחמם על אש נמוכה ולהוסיף בהדרגה 2 כפות מים תוך כדי ערבוב כך שלא ייווצרו גושים. להמשיך לערבב עד שהסוכר מתמוסס, להביא לרתיחה, ולהרתיח במשך דקה.
להוריד מהאש, להוסיף את השוקולד ולערבב קלות עד שמתקבלת תערובת חלקה. אם התערובת התקררה כבר והשוקולד עדין לא נמס לגמרי אפשר להחזיר בזהירות לאש לזמן קצר.
להוסיף בהדרגה, תוך כדי ערבוב חצי כוס מהחלב, ולצנן לטמפרטורת החדר.
בבלנדר, מעבד מזון, או כל מכשיר ריסוק אחר שמסוגל לרסק קרח, לשים את תערובת השוקולד, יתר החלב והקרח. לרסק בעוצמה גבוהה עד שמתקבלת תערובת חלקה, ללא גושי קרח, במרקם של אייס קפה.
להגיש בכוסות אישיות או בסגנון Serendepity 3- בקערה ענקית עם קצפת, שוקולד, סוכריות וכמה קשיות או כפות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה