יום ראשון, 2 בינואר 2011

קונפי עגבניות שרי ואיחול


אני מאוד אוהבת את הרעיון של מנת סלטים. כל מיני מטעמים קטנים, שנותנים למרכיב או שנים לככב, נוחתים על השולחן. אפשר להתרכז במה שאוכלים, לחשוב על הצבע, הטעם והמרקם, ולא רק לבלוס בהיסטריה.
הכנת סלטים מרגיש גם כמו בישול בקטנה - כולה חתכתי כמה ירקות, והוספתי מנה שלמה לארוחה (יש לציין שלפחות עבור חתכנים איטיים כמוני, שלוקח להם חצי שעה להכין סלט בודד, מדובר בתפישה כוזבת).

היום מובא בפניכם מתכון אידיאלי לחובבי מנות הסלטים - קונפי עגבניות שרי. הקונפי מרכז בתוכו תמצית עזה של טעמים - עגבניות, שמן זית, יין אדום, שום...
אחרי בישול של כשעה מקבלים מרקחת של אבני חן אדומות ושמנמנות, משובצות בשיני שום שנהביים. כולם שוחים בשמן זית זהוב ומיץ עגבניה כתום-אדום שמנוקד במעט טימין, ובזרעי העגבניות שהצליחו לברוח מכלאם (כן כן, אני עדיין מנסה לשפר את כישורי כתיבת האוכל שלי. תצטרכו לסבול עד שאשתפר).

אוסיף גם שקל מאוד להכין את הקונפי הזה, ולא צריך לחתוך שום דבר (חוץ מקצוות שיני השום אבל זה לא נחשב).
2 טיפים אחרונים:
1. נא להגיש עם חלה, או לפחות לחם כלשהו שיספוג את המיצים המרוכזים.
2. אל תעמדו מעל הסיר ותשאפו עמוק מיד לאחר הוספת היין. במקום ריח משכר תקבלו פשוט אדי אלכוהול לפנים. סתם, כאילו... זה נראה לי לא חכם. לא שהייתי עושה את זה.

ועכשיו לאיחול.
לא התכוונתי להעלות את הפוסט הזה עכשיו, אבל היום חבר יקר התקשר אלי כדי לבשר לי בשורה טובה מאוד. לפני זמן מה,כשהכנתי את הקונפי לפוסט הזה, הוא הגיע אלי ודיבר איתי על בחורה, כשהקונפי בעבע ברקע. עכשיו הם מתחתנים, ואני לא יכלתי לבטא בטלפון את כל השמחה, האושר והדברים הטובים שרציתי לאחל להם, שרק יושבים אצלי בתור גוש בבטן ועקצוץ בעיניים. אז M&M (אפשר לקרוא לכם M&M?) אני כל כך שמחה בשבילכם. שיהיה לכם המון המון טוב ביחד.

ובחזרה למתכון.
יש הרבה מתכוני קונפי שמסתובבים ברשת, המתכון הזה מבוסס על זכרונות עמומים שלי ממתכון שהכנתי פעם, ועל חלק ממתכון של אלומה בליליוס שפורסם ב-ynet, שעזר לי קצת לשחזר כמויות.


קונפי עגבניות שרי

מבוסס על: בין היתר בהשראת מתכון של אלומה בליליוס שפורסם ב-ynet.
כמות: יספיק למלא צלוחית סלטים בערך 3 פעמים
עלות: בערך 8 שקלים. תלוי במחיר העגבניות וטיב היין.

מרכיבים:
רבע כוס שמן זית
חבילה קטנה של עגבניות שרי (400 גרם פלוס מינוס)
10 שיני שום קלופות
קמצוץ טימין (טרי זה כמובן נפלא, אבל מיובש זה גם אחלה)
רבע כוס יין אדום
½ כפית מלח
½ כפית פלפל שחור גרוס

הוראות הכנה:
מחממים בסיר את שמן הזית ומוסיפים את שאר המרכיבים.
מבשלים מכוסה על אש קטנה מאוד במשך 30 דקות, אז מסירים את המכסה ומבשלים עוד בערך 30 דקות. אפשר פחות. אפשר יותר. מה שבא לכם.

מסתבר שצילום אל תוך סיר עושה אדים על עדשת המצלמה. אופס.


2 תגובות:

  1. Thank you!
    We are thinking of getting bespoke M&Ms:)

    השבמחק
  2. תודה, נראה נהדר.
    אני השתמשתי בסוגים שונים של עגבניות שרי ויצא נפלא.

    השבמחק