יום רביעי, 14 במאי 2014

6 סיבות לאהוב כרוב + 2 סלטיo מעולים


למה לאהוב כרוב?

1. הוא זול, תמיד. גם בשיאו הוא עולה 5-6 ש"ח לקילו. בדרך כלל אפשר לרכוש ראש גדול בפחות ממחיר של נסיעת אוטובוס.


2. הוא בריא. גם בסגול וגם בירוק יש המון ויטמינים, נוגדי חימצון, סיבים תזונתיים וכל הדברים האלה שתמיד אומרים לנו לאכול.

3. הוא זמין. הברוקולי לא תמיד בעונה, התרד ועלי הבייבי לפעמים נגמרים, ולפעמים הם סתם נראים עייפים, אבל הכרוב תמיד שם ממתין בסבלנות שנקנה אותו.

4. הוא ורסטילי ומתאים לכל מיני מטבחים. אפשר לשלב אותו במוקפצים אסיתיים, בתבשילים מזרח אירופאים, ממולאים מזרחיים... לאן שתקחו אותו בעולם הוא ילך בכיף.

5. הוא מוסיף נפח  - כשאני רוצה למתוח איזה תבשיל ("לא אמרתי לך שאני מביאה איתי עוד 2 חברים?") אני מוסיפה חופן כרוב פרוס או קצוץ. הוא משתלב יפה ועוזר שיהיה מספיק לכולם.

6. הוא מקל על גודש בהנקה. מי שלא חווה לא יכול לתאר את תחושת ה"אני לא יכולה לזוז בלי שיכאב לי משהו". על אף שמרגיש מגוכח להסתובב עם סלט בחולצה, הכרוב באמת עוזר. רק על זה שווה להוקיר לו תודה.

הנה שני סלטי כרוב קלים ומעניינים שאפשר להוסיף לרוטציית הסלטים לשבת, או סתם להגיש במקום המלפפונים-ועגבניות-חתוך-דק הסטנדרטי במהלך השבוע. עלות כל סלט כמה שקלים בודדים וזמן ההכנה מינימלי. 

הפוסט הזה התפרסם כטור לפני אי אלו חודשים בעיתון הלל (ז"ל :( )



סלט כרוב סגול ותפוחים


זאת הגרסא שלי לסלט הכרוב הסיני המוכר והאהוב. ההחלפה של הכרוב הירוק בסגול ותוספת התפוח מוסיפים עניין וצבע.

מאת: בישול בזול
עלות: כ-4 ש"ח
כמות: ממלא קערה קצת יותר גדולה מקערת מרק (נו, איך עוד אני אמורה להגיד לכם כמויות על סלט?)


מרכיבים
4-5 עלי כרוב סגול
1 תפוח ירוק חמוץ
1 כף סויה
1 כף סילאן
1 כפית שמן
1 כפית חומץ
מעט שומשום לקישוט

הוראות הכנה
פורסים את עלי הכרוב, חותכים את התפוח לקוביות (לא צריך לקלף), מערבבים עם הסויה, הסילאן השמן והחומץ, מפזרים מעל שומשום ומגישים.




סלט כרוב וקולרבי


הסלט הזה נשמע קצת מוזר, אבל הוא קראנצ'י, מרענן ומיוחד. אני ממליצה לכם בחום לנסות, אצלנו הוא אחד מהסלטים הפופולריים.

מאת: בישול בזול
עלות: כ-4 ש"ח
כמות: ממלא קערה קצת יותר גדולה מקערת מרק (כנ"ל)


מרכיבים
4-5 עלי כרוב ירוק
1 קולרבי
2 כפות לימון כבוש (שיכלול גם קצת מיץ וקצת שמן)

הוראות הכנה
פורסים את עלי הכרוב, חותכים את הקולרבי לחתיכות בערך בגודל של פרוסות הכרוב, קוצצים גס את הלימון הכבוש ומערבבים הכל בקערה. נותנים לטעמים להתמזג כמה דקות ומגישים.





אז איך אני אתכם? מפצה על היעדרותי ב-2 מתכונים. בקרוב יעלו יותר, ואני מתרגשת במיוחד לקראת פרוייקט בלוגרים של אש וקרח שבקרוב אקח בו חלק.

4 תגובות:

  1. תודה רבה על המתכונים של הסלטים! רציתי לשאול אותך באיזה חומץ את משתמשת? לנו יש רק בלסמי בבית. מה העלות של חומץ, לכמה זמן הוא נשמר ועל איזה סוג את ממליצה. תודה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. כשאני אומרת סתם "חומץ" אני מתכוונת לחומץ הכי פשוט שיש. הבקבוקים הגדולים שעולים 5 שקל לליטר או משהו. יש להם טעם די נייטרלי (יחסית לחומץ כן?) לעומת חומץ בלסמי, חומץ אורז, חומץ תפוחים וכו' שלכל אחד יש טעם אופייני משלו. בחומץ פשוט אפשר להשתמש גם כחומר ניקוי/חיטוי טבעי, והוא מחזיק המון זמן אז שווה שיהיה אותו בבית.

      מחק
  2. תודה רבה לך! פעם ראשונה שאני מגיבה, למרות שאני מאוהבת בבלוג לך כבר הרבה זמן. אני אוהבת גם את הכתיבה שלך, וגם את המתכונים, ולמרות שאני מנויה בבלוגים רבים, בשלך אני משתמשת הכי הרבה בפועל, כשאני רוצה לבשל (ובעיקר: לאפות).

    ושאלה (שבגללה סוף סוף כתבתי...) - את מכינה לימונים כבושים בעצמך? אם כן - אפשר מתכון?

    השבמחק
  3. :) תודה
    אני מכינה בעצמי מדי פעם אבל לאחרונה אני משתמשת בקנוי (ששש! אל תגלו!) כי לא היה לי זמן להכין
    הנה מתכון טוב:
    http://www.ptitim.com/preserved_lemon/

    השבמחק