יום שישי, 24 באוקטובר 2014

לזניית עוף קלה וטעימה

רצף החגים הארוך הצריך קצת יצירתיות במנות העיקריות, שלא נשתעמם יתר על המידה ממצעד להיטי העוף והבשר, שהחל לחזור על עצמו. אחרת היינו עלולים עוד לאכול כמויות בינוניות וסבירות של אוכל, חלילה, מרוב שעמום.
שילוב הרצון לעשות משהו קצת שונה, עם המבצעים הטובים שהיו על העוף הטחון (20 לקילו ומטה בכמה סופרים) הביאו אותי ללזניה הזו. היא גם אחלה עיקרית לפיקניק בשרי. בשנים האחרונות אנחנו עושים פיקניק באחד מארוחות ראש השנה כדי לשבור קצת שגרה ולאפשר הוצאת אנרגיה אחרי תפילות ארוכות - מומלץ! כך גילינו שהלזניה הזו מתאימה בול. היא טעימה גם חמימה או בטמפ' החדר, וקלה לנשיאה ולאכילה עם סכו"מ פלסטיק על משטחים לא אחידים. כן, אני יודעת שעונת הפיקניקים די חלפה עברה לה. תזכרו לאביב.
אם אין ברשותכם עוף טחון אפשר כמובן להחליפו בבשר טחון.
יאללה מתכון:

לזניית עוף

מאת: בישול בזול
עלות: כ-28 ש"ח (תלוי במחיר העוף הטחון, שמשתנה מאוד)
כמות: כ-12 מנות

מרכיבים
כחצי חבילה עלי לזניה
1 פחית עגבניות מרוסקות
3/4 כוס מים
חצי כפית טימין
3 כפות שמן זית
1 בצל גדול קצוץ
1/4 כפית אגוז מוסקט
1/2 כפית מלח
מעט פלפל שחור גרוס
כ-600 גרם עוף טחון

הוראות הכנה
מחממים את השמן בסיר בינוני ומטגנים את הבצל עד שהוא מתחיל להזהיב, כ-10 דקות. בוחשים מדי פעם. מערבבים פנימה את אגוז המוסקט, המלח והפלפל, ומטגנים עוד דקה.
מוסיפים את העוף הטחון ומטגנים תוך ערבוב מתמיד, כדי לפרק חתיכות גדולות ולמנוע הידבקות, עד שהעוף פירורי ומבושל ברובו, כ-5 דקות.
מערבבים בקערה את העגבניות, המים והטימין. מורחים כמה כפות מהרוטב בתבנית מלבנית בגודל של דף A4 בערך. מסדרים מעל שכבה של עלי לזניה, מעל זה מחצית מתבשיל העוף ושליש מהרוטב הנותר. אז עוד שכבה של עלי לזניה, שאר העוף ושליש מהרוטב. לבסוף מכסים בשכבה שלישית של עלי לזניה ומעל שופכים/מורחים בצורה אחידה ככל האפשר את יתר הרוטב. מכסים היטב את התבנית בנייר כסף (שלא יגע בלזניה) ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות, במשך כ-40 דקות, עד שעלי הלזניה רכים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה